Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022

ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΗ ΣΤΑ ΙΣΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ – ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΟ ΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ – ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΝ: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

 



ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΗ ΦΩΤΟ 2

Ρεπορτάζ: Νίκος Τσιαμτσίκας

Κωφεύει σε κάθε κραυγή απόγνωσης των καταναλωτών η κυβέρνηση, την οποία καταναλωτικές οργανώσεις όπως το ΙΝΚΑ, θεωρούν αποκλειστικά υπεύθυνη για την ακρίβεια που μαστίζει την αγορά και την κλοπή σε βάρος του εισοδήματος των καταναλωτών.

Τα ψέματα τελείωσαν, οι μάσκες έπεσαν, όλα πια είναι «στη φόρα»: Το Ινστιτούτο Καταναλωτών, (ΙΝΚΑ) όχι μόνο ξεκαθαρίζει ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν έχει να κάνει σε τίποτα με το πάρτι αισχροκέρδειας σε βάρος των Ελλήνων, αλλά καταδεικνύει και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης ως υπεύθυνο για τερατώδεις ανατιμήσεις σε βασικά τρόφιμα και το πάρτι αισχροκέρδειας στο λιανεμπόριο.

Μιλώντας στο «Μακελειό για την Εθνική Απελευθέρωση» ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ κ. Γιώργος Λεχουρίτης τονίζει χαρακτηριστικά : «Όταν πρίν καλά καλά αρχίσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, η αγορά εκτινάσσει την τιμή της 10λιτρης συσκευασίας ηλιέλαιου, από τα 12 στα 18 ευρώ με αποτέλεσμα σήμερα να πωλείται η ίδια συσκευασία στα 29 ευρώ, (+130% αύξηση) και το υπουργείο οικονομίας δεν επεμβαίνει να ρυθμίσει την αγορά, τότε ποιος φταίει; Αφήνουν άθικτο τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα (που επηρεάζουν τις μεταφορές) για να έχουν μεγαλύτερα έσοδα, ενώ ισχυρίζονται ότι βοηθάνε με τη μείωση του ΦΠΑ και λένε ότι ωφελούνται επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Αλλά είδατε εσείς με τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, να πέφτει η τιμή στο σουβλάκι; Γιατί εμείς βλέπουμε και μετράμε εδώ, μόνο ανατιμήσεις», καταλήγει. Τραγικά επώδυνο είναι και να διαπιστώνει κανείς ότι η τιμή του «λευκού τυριού» από 4,50 ευρώ στις αρχές του Καλοκαιριού, πήγε 6,90 ευρώ  τον Αύγουστο και τώρα, το ίδιο τυρί πωλείται στα 7,60 ευρώ. Ιδιαίτερα όταν όλοι γνωρίζουν ότι η παραγωγή του γίνεται από πάμφθηνο αγελαδινό (;) σκονόγαλο.

Το Ινστιτούτο καταναλωτών, έχει ζητήσει από το Υπουργείο Ανάπτυξης να καταργήσει την «μεζούρα» στα απορρυπαντικά σκόνης πλυντηρίου. Αλλά …
Το Ινστιτούτο καταναλωτών, έχει ζητήσει από το Υπουργείο Ανάπτυξης να καταργήσει την «μεζούρα» στα απορρυπαντικά σκόνης πλυντηρίου. Αλλά …

Το λιανεμπόριο, νοιώθοντας ασφαλές στις συνθήκες που διαμορφώνει το «ταμπού» της κυβέρνησης Μητσοτάκη, δηλαδή η «ελεύθερη αγορά», λειτουργεί χωρίς κανόνες και έλεγχο, κατακλέβοντας κι εξαπατώντας στην κυριολεξία τους καταναλωτές, όπως έχουμε αποδείξει και στην πράξη με τα ρεπορτάζ μας εδώ και μήνες : «Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απάτη από τη «μεζούρα» στα απορρυπαντικά σκόνης πλυντηρίου. Εμείς έχουμε διαμαρτυρηθεί εντόνως και ζητούμε από το υπουργείο να παρέμβει και να καθιερώσει την πώληση, σαμπουάν, απορρυπαντικών και χαρτιού υγείας με βάση το βάρος τους σε κιλά ή λίτρα» μας λέει ο κ. Λεχουρίτης.

Ακόμη και το χαρτί υγείας θα έπρεπε, σύμφωνα με το ΙΝΚΑ, να πωλείται «με το κιλό», με το βάρος του κι όχι σε τεμάχια.
Ακόμη και το χαρτί υγείας θα έπρεπε, σύμφωνα με το ΙΝΚΑ, να πωλείται «με το κιλό», με το βάρος του κι όχι σε τεμάχια.

Τα «τεμάχια» και η «μεζούρα» είναι τρόπος να εξαπατάται ο καταναλωτής, που πληρώνει την ίδια τιμή, ή «προσφορά» σε ένα προϊόν το οποίο διατηρεί μεν την ίδια συσκευασία και τιμή (δήθεν δεν ακρίβυνε) αλλά μέσα περιέχει πολύ μικρότερη ποσότητα απ’ ότι πρίν μερικούς μήνες.

Από την αρχή του Καλοκαιριού επαναλαμβάνουμε από αυτό εδώ το βήμα, με το θάρρος του ρεπορτάζ, ότι οι μικρότερες ποσότητες σε συσκευασίες κατά 100 γραμμάρια ή ακόμη και 150, 200 γραμμάρια, αποτελούν κλοπή σε βάρος του καταναλωτή, ο οποίος πείθεται, ότι αγοράζει το ίδιο προϊόν, χωρίς καμία, ή με «πολύ μικρή» αύξηση.

Οι αδιάφανες κλειστές συσκευασίες προϊόντων όπως στ’ απορρυπαντικά, δεν δίνουν τη δυνατότητα στον καταναλωτή να ελέγξει αν «λείπει» από μέσα κάποια ποσότητα. Πολλές φορές στο σπίτι, αναρωτιόμαστε, αν πήραμε … ανοιγμένη συσκευασία.
Οι αδιάφανες κλειστές συσκευασίες προϊόντων όπως στ’ απορρυπαντικά, δεν δίνουν τη δυνατότητα στον καταναλωτή να ελέγξει αν «λείπει» από μέσα κάποια ποσότητα. Πολλές φορές στο σπίτι, αναρωτιόμαστε, αν πήραμε … ανοιγμένη συσκευασία.

Μη μπορώντας όλοι ωστόσο να ρίξουν την ποσότητα στις συσκευασίες, όπως το γάλα ή το γιαούρτι ή τ’ απορρυπαντικά και τα σαμπουάν, το λιανεμπόριο, καταργεί σταδιακά τις «προσφορές», οι οποίες έγιναν πλέον σπάνιες στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ, ή αφορούν αποκλειστικώς, προϊόντα που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης.

Αδιάψευστος μάρτυρας του καταιγισμού των αυξήσεων οι … αποδείξεις που κρατούν τα νοικοκυριά.
Αδιάψευστος μάρτυρας του καταιγισμού των αυξήσεων οι … αποδείξεις που κρατούν τα νοικοκυριά.

«Προσφέρουμε το μοσχαρίσιο κρέας 50% φθηνότερα και τις συσκευασίες παιδικές πάνες 40% φθηνότερα, ισχυρίζονται στις τηλεοπτικές διαφημίσεις – απάτη, οι εταιρείες που, σκοπίμως, δεν δίνουν στην ουσία κανένα μέτρο σύγκρισης : Πόσο πωλούνταν πρίν και πόσο τώρα τα συγκεκριμένα προϊόντα σε ευρώ; Και δεν απαντούν στο λογικό ερώτημα : Πώς θα κάνει τη σχετική σύγκριση, με τι μέτρο, ο καταναλωτής που πείθεται ότι θ’ αγοράσει φθηνότερα, στη μισή τιμή μάλιστα, ένα προϊόν για το οποίο δεν υπάρχει «δραχμική» σύγκριση; Πώς κ. Άδωνη Γεωργιάδη;

Δεν υπάρχουν σχόλια: